Menu główne
bullet Strona Główna
bullet Komunikaty
bullet Ogłoszenia i przetargi
bullet Pliki do pobrania
bullet Informator budowlany

Organizacja PINB off
spacer
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
spacer
Użytkowników Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 6,480
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: ThomasLef
spacer
KOMUNIKAT DO WŁAŚCICIELI I ZARZĄDCÓW PLACÓW ZABAW
Dodane przez Arkadiusz Bol dnia lipiec 28 2008 22:47:39


Newsy

W związku z rozpoczęciem sezonu wakacyjnego oraz zaistniałymi w ubiegłych latach wypadkami na placach zabaw, przypomina się właścicielom i zarządcom nieruchomości o obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom placów zabaw, którymi są głównie małe dzieci.
Obowiązek utrzymania w należytym stanie technicznym oraz bezpiecznego użytkowania obiektów budowlanych wynika z ustawy – Prawo budowlane (tekst jednolity – Dz. U. Nr 243 z 2010r., poz. 1623 z późniejszymi zmianami), natomiast Polskie Normy w szczególności:
PN-EN 1176-2 Wyposażenie placów zabaw. Część 2 : Dodatkowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań huśtawek,
PN-EN 1176-2:2001/A1 Wyposażenie placów zabaw Część 2 Dodatkowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań huśtawek,
PN-EN 1176/7 Wyposażenie placów zabaw. Wytyczne instalowania, sprawdzania, konserwacji i eksploatacji
szczegółowo określają wymagania stawiane urządzeniom na placach zabaw i sposoby ich montażu zapewniające bezpieczne użytkowanie.




· Drukuj
KOMUNIKAT
Dodane przez Arkadiusz Bol dnia maj 27 2008 17:38:25


Ogoszenia i przetargi

W celu ochrony życia i zdrowia mieszkańców oraz wyeliminowania zagrożenia katastrofami budowlanymi został wprowadzony na terenie Województwa Podkarpackiego dla właścicieli i zarządców budynków i innych obiektów wielkopowierzchniowych bezwzględny obowiązek usuwania zalegającego śniegu i lodu z dachów tych budynków i obiektów.
Obowiązek ten został wprowadzony Rozporządzeniem Porządkowym Nr 1/06 Wojewody Podkarpackiego z dnia 29.01.2006r.

Nowelizacją z dnia 10 maja 2007r. o zmianie ustawy Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.Nr 99 z 2007r., poz. 665) ustawodawca wprowadził przepisem art. 62 ust.1 pkt 3, w dotychczasowym zakresie wynikającym z art. 62 ust.1 pkt 1, dodatkową kontrolę okresową, określając częstotliwość oraz zakres przedmiotowy jej przeprowadzenia.
Zgodnie z zapisem art. 62 ust.1 pkt 3 okresowym kontrolom (w czasie użytkowania) co najmniej dwa razy w roku w terminach do 31 maja oraz do 30 listopada, powinny zostać poddane:
-budynki o powierzchni zabudowy przekraczającej 2000m2, bez względu na powierzchnie dachu,
-inne obiekty budowlane o powierzchni dachu przekraczającej 1000m2.
Zakres tej kontroli obejmuje sprawdzenie stanu technicznego:
-elementów budynku, budowli, i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu,
-instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
-instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).




· Drukuj
Strona 2 z 2 < 1 2
Linki
Sejm

Senat

Ministerstwo Infrastruktury

G��wny Urz�d Nadzoru Budowlanego

Podkarpacki Urz�d Wojew�dzki

Wojew�dzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego

Powiat Le�ajski

Polska Izba In�ynier�w Budownictwa

Podkarpacka Izba In�ynier�w Budownictwa

e-Budownictwo


Służba Cywilna
spacer